LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2014 Kovo 31
Tikri atlaidai žiniasklaidai bei ryšių su visuomene industrijai

Atrodo paskutiniu metu „content marketing“ kaip komunikacijos forma patiria vieną smūgį po kito. Tačiau tai nereiškia, kad jie šį metodą nužudys, o tik atvėsins pernelyg įkaitusias „content marketing“ gerbėjų galvas, kurie iki šiol manė, kad „Content+SEO“ yra tas sprogstamas mišinys, kuris išsprogdins „Google“ paiešką ir nukreips sau visą klientų srautą.

Tai šiek tiek primena akcijų rinką, kurioje patyrę veteranai laikosi principo: „kai net kaimynų katinas pradeda galvoti apie akcijų pirkimą, laikas skubiai išsiparduoti“.

Su „content marketing“ viskas atrodė gražu, kol... turinio buvo sąlyginai nedaug. Tada jo tiesiog reikėjo. Tačiau dabar šią industriją jau veikia ekonomikos teorija – paklausai išliekant tame pačiame lygyje, o pasiūlai didėjant, kainos neišvengiamai krenta. Todėl turinys, būdamas nemokamas, gali susidurti su „minusinės kainos“ paradoksu. Apie tai rašėme čia.

Nepraėjo keletas savaičių, kaip mes skaitome Nielsen ir inPowered studiją. Ji rodo, kad šiuo metu vartotojai penkiskart labiau priklausomi nuo skaitmeninio turinio nei prieš penkerius metus. Puiku, nieko naujo. Tačiau tai reiškia, kad turinio, taip pat ir nereikalingo triukšmo, tik daugėja. 

Studijos rezultatai, kad vartotojai ieško patikimų šaltinių ir pirmiausia jais laiko žurnalistų straipsnius, kurie jiems kelia pasitikėjimą savo nešališkumu: „Overall, the research showed that expert content – articles from credible journalists – was the only content type to exhibit a strong lift in all 3 areas of the purchase cycle“.

Žinant, kad pasiekti žurnalistus yra RsV darbas, daroma išvada: „Content Marketing is 88 Percent Less Effective than Public Relations“.

Vartotojus galima suprasti, visame šiame informaciniame triukšme darosi tikra beprotybė suvokti tiesą, todėl jiems reikalinga pagalba, kurią gali suteikti žiniasklaida – tapti vedliais ir tam tikrais arbitrais. Jeigu iki šiol žiniasklaida savo vaidmenį daugiau suvokė kaip informacijos atradimą ir paskleidimą, tai dabar formuojasi puiki proga tai pasislinkti į jau esamos informacijos vertinimą ir apdorojimą, pateikiant vartotojui tam tikras išvadas. Galbūt tai yra vienas iš kelių, kuris leis tradicinei žiniasklaidai išgyventi šioje sunkioje situacijoje?

Beje, Dansu rašė apie tai, kad didžioji dalis JAV reklamos pinigų guli „Digital“ ir galima spėti, kad didelė dalis susijusi su „content marketing+SEO“.