LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISĮSIDARB(INK)INK KLIENTAI

2014 Rugpjūčio 05
Svarbu ne išsiskirti, o tapti ypatingu?


Vienas fundamentaliausių rinkodaros ir komunikacijos tikslų yra išsiskirti. Šiais perprodukcijos ir nesibaigiančio informacijos srauto laikais tai kaip niekada aktualu.

O dabar pažiūrėkime, kaip verslas iš tikrųjų siekia išsiskirti? Atmetus puikias išimtis, dažniausiai jis galvoja tik apie „daugiau, greičiau, aukščiau“ ir funkcinius dalykus – kainą, pristatymo laiką, parametrus, skonio savybes, dizainą ir t.t.

Turint tokią produktų įvairovę, jau sunku susivokti, kurio išskirtinumai geresni nei kito deklaruojami skirtumai ar naujovės. Kas realiai žino, kuo iš esmės skiriasi iPhone nuo Samsung Galaxy? Arba Lenovo ir Asus nešiojami kompiuteriai? Kas pamena, vykstant patentiniams „Apple“ ir „Samsung“ karams, teisėja iš tolo parodė planšetę ir paklausė „Samsung“ atstovų – ar ji laiko jų, ar „Apple“ gaminį. „Samsung“ atsakyti nesugebėjo.

Vartotojui lygiai taip pat sunku atsirinkti – pirksi pigiai, gal gausi nekokybišką? Ir t.t.

Tad kyla klausimas, ar visiems gerai žinomas paraginimas „Išsiskirk arba mirk!“ netapo praeitimi? Ar ne laikas tikslą performuluoti ir pradėti ieškoti atsakymo į klausimą „Kuo tu ypatingas?“? O tai reiškia, kad šalia klasikinio 4P (product/place/promotion/price) reikia penkto P – passion?

Kad ir ką kalbėtume, žmonės jaučia prekės ženklus ar įmones, kurioms – „ne vis viena“. Ypatingi prekės ženklai, kaip ir žmonės, švyti. Ir čia mes kalbame apie tai, ko verslas instinktyviai privengia, - emocijas. Bet, jeigu pažiūrėsite į ypatingus prekės ženklus ar kompanijas, jie turi keletą dalykų, kuriuos pamiršta likusieji:

-       Jie yra drąsūs. Jie nebijo sakyti tiesos, netgi užsipulti priešų, provokuoti;

-       Jie yra smalsūs. Jie ieško naujų kelių ir naujų formų, kurias išbando;

-       Jie yra protingi. Net nekyla abejonių, kad jie nuoširdžiai domisi savo sritimi;

-       Jie yra pasišventę. Toks jausmas, kad jiems niekas daugiau nerūpi, tik jų objektas, jų veiklos sritis.  

Ir kai matai Ypatingą prekės ženklą, norisi juo sekti, jį turėti, būti kartu su juo.

 

Šis įrašas skelbtas tinklaraštyje Dansu