LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2014 Birželio 30
Ilgas kelias nuo „kaip?“ iki „kodėl?“

Kelias iki atsakymo į klausimą „kaip?“ yra labai trumpas. Tereikia prisėsti prie kompiuterio ir „Google“ paieškos laukelyje pradėti rašyti „how to....“. Štai įvedėme „how to write press release“ ir per 0,42 sekundes (!) gavome 199 mln. rezultatų. Užteks? Įdomu, kiek laiko prireiktų perskaityti viską, bent jau 199 mln. pavadinimų? Skiriant po 5 sekundes vienam pavadinimui – beveik 19 metų. Per tiek laiko vaikas sulaukia pilnametystės.

Tačiau ar atsakymas į klausimą „kaip?“ reikalingas? Žinoma. Tačiau tik pirmaisiais metais, kol Jūs esate savo srities amatininkas. Apie tai, kaip tapti komunikacijos rinkos gerbiamu profesionalu, mes kalbėjome daugiau kaip prieš metus. Ten daugiau kalbėjome apie tai, kad tik jaunatvišku maksimalizmu pateisinamas noras iškart imtis komunikacijos strategijų – pirma reikia padirbėti ties elementariais veiksmais. Tik po kurio laiko patirtis taip išauga, kad atsiranda visų savo srities profesionalų siekiama nuojauta, žinojimas, kaip pasaulis sukurtas ir kaip jis veikia.

Mūsų giliu įsitikinimu dalykas, skiriantis amatininką nuo savo srities profesionalo, yra gebėjimas atsakyti į du skirtingus klausimus. Amatininkas, deja, moka atsakyti tik į klausimą „kaip?“, o štai profesionalas – ir į antrąjį „kodėl?“.

Ar kelias iki „kodėl?“ yra ilgesnis nei iki „kaip?“? Žinoma, ir skirtumas milžiniškas, nes nepakanka prisėsti prie kompiuterio bei suvesti „search“ laukelyje raktinių žodžių. Tačiau jis turi neabejotinus pliusus:

-       Tai yra įdomus pažinimo kelias, kuriuo eiti yra smagu;

-       Jeigu juo eisite, komunikatoriaus veikla Jums išliks įdomi ir 10, ir 30 metų, nes visada atsiras kažkas nauja;

-       Šis kelias didina savivertę, Jūs jaučiatės vis gudresni, galintys pranokti kolegas;

-       Šis kelias sukuria stabilumą, nes mažina netikėtumų skaičių, nes Jūs jau žinote, kaip viskas dabar vyks;

-       Jūs matysite plačiau ir toliau, todėl, medžiotojo terminais šnekant, matysite daugiau stirnų taikiklyje;

-       Jūsų vertė rinkoje išaugs – niekada netrūks darbo pasiūlymų, o atlyginimas ir galimybės džiugins.

O dabar svarbiausia – kaip sutrumpinti šią kelionę iki „kodėl?“ ir kaip sumažinti klaidžiojimą?

-       Skaitykite knygas. Ne grožines, o akademines. Jeigu sunku su terminologija, o jas skaityti nuobodu, amerikiečiai (dažniausiai) yra parašę „mokslinio populiarinimo“ knygų lengva forma. Ką skaityti? Štai vienas iš rekomenduojamų sąrašų, kuriame, reikia pripažinti, yra nemažai ir „sunkiasvorių akademinių“.

-       Domėkitės ne tik komunikacijos mokslu. Privaloma susipažinti su psichologija (kaip žmonės mąsto), sociologija (kaip homo sapiens bendrauja), o dar geriau – su socialine psichologija. Taip pat – ekonomika ir vadyba (kad lengviau suprastumėte klientą), politologija ir įstatymdavyste (jeigu kliento verslui Seimas ruoštų reguliavimą), teise (visada pravartu žinoti), IT (neišvengiama šiais laikais).

-       Treniruokite savo mąstymą. Mūsų jau ne kartą girtoje puikioje knygoje „Juodoji gulbė“ Nassim Nicholas Taleb įrodo, kad žmonės turi kvailą savybę – kai jie ką nors sugalvoja, tada nesąmoningai ieško įrodymų, patvirtinančių jų mintį, ir žinoma, anksčiau ar vėliau jų randa. Taip net ir klaidinga mintis tampa tiesa, o ji gali virsti klaidingais ir nuostolingais sprendimais. Taigi Jūs turite taip ištreniruoti savo mąstymą, kad jis niekada nesutiktų su mintimi, jog „jau žinau atsakymą į „kodėl?“. Tikimės, kad jau suprantate, kodėl mes taip sakome...

...nes atsakymas į „kodėl?“ neegzistuoja. Nes „kodėl?“ reiškia priežastinį ryšį grandinėje, kuri neturi pabaigos. Visada atsiras dar viena, tolimesnė, grandis, kuri lems Jūsų jau atrastąją, ir į kurią atsakymo dar neradote. Tačiau nenusiminkite, su kiekvienu „kodėl?“ Jūs vis labiau įsiveržiate į priekį ir pirmaujate. Jeigu taip elgsitės pakankamai illgai, Jūsų niekas nepavys.