LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2015 Sausio 30
Socialinių tinklų tendencijos 2015 metams. Kas naujo Facebooke?
ĮRAŠO AUTORIUS: Rokas Pocius

 

Kaip toliau vystysis socialiniai tinklai šiais metais? Apžvelgiam keletą Facebooko naujienų bei tendencijų 2015 metams.

Facebook video vs Youtube video

Video medžiaga Facebooke tampa vis aktualesniu turiniu vartotojams ir prekiniams ženklams. 2012 metais dažniausiai buvo dalinamasi video medžiaga, kuri jau įkelta į Youtube. 2014 metais išryškėjo tendencija, kuomet dažniau dalinamasi filmuota medžiaga, įkelta tiesiai į Facebooką. Tuo tarpu tiesioginių nuorodų iš Youtube ir toliau mažėja.

Daugiau nei du milijonai video medžiagos apie Ice Bucket Challenge buvo įkelta per pastaruosius metus, todėl nenuostabu, kad tokios iniciatyvos iššaukia virusinį efektą, o kartu ir įkeltos medžiagos kiekį į Facebooką. Kitas paskatinimas kelti filmukus tiesiai į Facebooką – automatiškai pasileidžiantys filmukai, kurie puikiai išnaudojami reklamos tikslais. Panašu, kad ir toliau ši tendencija vystysis Facebooko naudai.

Facebook Newsfeed algoritmo pokyčiai

Nuo 2015 metų pradžios Facebook vartotojai savo naujienų lauke (newsfeed) mato mažiau reklaminio pobūdžio turinio, kuriame reklamuojami produktai, akcijos, konkursai (nekuriantys ryšio tarp vartotojų ir prekės ženklų) bei reklamų kopijos. Reklamų kopijos - tai nevisai teisingas būdas pasiekti didesnį organinį pasiekiamumą iš pradžių investuojant į reklamą, o po to tą reklamą sustabdant. Šiuo Facebook algoritmo pasikeitimu bus skatinama kurti vartotojams įdomesnį ir reikšmingesnį ne reklaminį turinį, o kartu ir kelti turinio kokybės kartelę į viršų. Juk mes visi norime Facebooke matyti tik tai, kas mums įdomiausia ir reikšmingiausia.

Tyla – bloga byla

Vis daugiau prekinių ženklų siekia pagerinti QRR (question response rate) - atsakymo į klausimus rodiklį. Nustatyta, kad per pastaruosius 3 mėnesius prekės ženklai Facebooke į klientų klausimus atsako vidutiniškai per 33 valandas. O tai toli gražu nuo kokybiško ir greito aptarnavimo. Ar norėtumėte, kad į jums tikrai svarbų klausimą būtų atsakoma ilgiau nei per parą? Vargu. Galbūt dėl to ir pas mus dar nėra išsivysčiusio įpročio užduoti klausimus per Facebooką, o skambutis ar el. laiškas atrodo priimtinesnis būdas gauti informacijos. Dar viena svarbi statistika, dėl ko verta atkreipti dėmesį į kokybišką ir greitą atsakinėjimą Facebooke, - prekės ženklai, kurie į mus greitai sureaguoja Facebooke, susilaukia net 3.5 karto daugiau įsitraukimo iš fanų. Tad verta pasistengti!

Ką ir kiek reklamuoja konkurentai?

Promoted Post Detection – tai naujas įrankis, kurio pagalba galėsime matyti, kokie konkurentų įrašai yra daugiausiai reklamuojami, ar sureagavę į turinį vartotojai buvo atvesti reklamos pagalba ar ne.  Iš pateiktų duomenų statistinės analizės galėsime pasidaryti sau naudingas įžvalgas, kurias galėsime panaudoti formuojant reklamos strategiją. Daugiau informacijos čia: http://bit.ly/1rlSuKY

Facebookas su kiekviena diena gerina vartotojo patirtį visomis įmanomomis priemonėmis: nuo turinio ir aptarnavimo kokybės gerinimo iki įvairių įrankių socialinių medijų specialistams – tik tam, kad dar lengviau sužinotume, ko mums trūksta, kuo mes domimės ir kaip mus lengviau pasiekti. Sekančiame įraše apžvelgsim nišinius socialinius tinklus ir ką dar įdomaus galima juose nuveikti.