LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISĮSIDARB(INK)INK KLIENTAI

2015 Rugsėjo 22
Šalia faktų ir taisyklių - padavimai ir legendos
ĮRAŠO AUTORIUS: GIEDRĖ SIMANAUSKAITĖ

Girdėjote, kad penkiametis berniukas Ingvar Kamprad, gimęs pietų Švedijoje Småland, pardavinėjo degtukus, o gavęs pinigų už gerą mokymąsi įkūrė baldų parduotuvę, kuri šiai dienai veikia daugiau nei 40 šalių? Jei pasakyčiau, kad kiekvienas IKEA parduodamo daikto pavadinimas yra sudėliotas pagal specialią filosofiją (kėdės ir stalai pavadinti vyriškais vardais, kaip Eric ar Jonas, o vonios baldams suteikti Švedijos ežerų pavadinimai), ar kitą kartą apsilankę parduotuvėje atkreipsite į tai dėmesį? Tikriausiai teko girdėti, kaip Toms – Shoes batų idėja gimė gatvėje, tolimoje šalyje, siekiant išspręsti problemą, kaip suteikti batus basiems vaikams. Arba, jei kada lankėtės Barselonoje, tai jums tikrai koks senukas bare, neatitraukdamas akių nuo ekrano, pasakojo, kaip Lionel Messi atvyko į Ispaniją iš Argentinos ir savo pirmąjį kontraktą pasirašė ant servetėlės.

Pasakas skaitome vaikams, mitus ir legendas dėliojame užsieniečiams apie miestų atsiradimo pradžią, bažnyčioje girdime, kaip buvo perskirtos jūros. Istorijos turi galingesnį poveikį nei jums gali atrodyti: jos moko, perduoda užkoduotą svarbią informaciją apie draugus ir priešus, vertybes ir tikslus.

Faktas – žmonėms reikia istorijų, kurias korporacijose dažnai pamirštame. Žmonėms norisi būti dalimi didesnio paveikslo, jie ieško prasmės, tad svarbu papasakoti, dėl ko jie dirba. Ypač, jei siekiate dirbti su žmonėmis, kurie čia "ne vien dėl algos”.

Darbuotojus inspiruoja istorijos, jog kompanija prasidėjo garaže (Apple ar Google), ar siekiant lengviau keistis mėgstamų saldainių dėžutėmis (Ebay). Istorijos iš kompanijų gyvenimo, padeda žmonėms suprasti organizacijos vertybes ir tikslus, juk jei naujam darbuotojui papasakosite, ne tik kur stovi gesintuvas, bet ir kaip jūsų darbuotojas pasiūlė idėją, kuri kompanijai padėjo uždirbti turtus, taip pasėsite mintį naujam žmogui, kad iniciatyvos čia laukiamos, o uždirbami pinigai – itin vertinami. Taigi, vidinė komunikacija organizacijose paremta nuveiktų darbų legendomis ir padavimais, bus daug įtaigesnė ir labiau įsimenama, nei plakatas pasitarimų kambaryje, iliustruojantis jūsų kompanijos viziją, misiją ir vertybes.

Stebėjau didžiųjų Lietuvos įmonių tinklalapius ir be tradicinės informacijos: kada įsikūrė, kiek dirba žmonių ar kuriais metais įvyko plėtra, retai pavyko atrasi ką įdomaus. Tiesą sakant, visi ir taip žino, kad sukūrėte kompaniją norėdami užsidirbti, tačiau atsakykite, kas jūs? Iš kur atsiradote? Kodėl darote tai, ką darote?

Prisiminkime seniai išmoktas pamokas, kad kultūros dalis yra bendra istorija, kuri jungia žmones, suteikia prasmę ir tikslą jų kasdienei veiklai. Be to, istorijomis gera dalintis (na kiek gi kalbų buvo apie Google ofisus ar atrankas į darbą). Gal todėl ir grįžę iš darbo, kur netapom herojais, įsijungiame savo mėgstamą kompiuterinį žaidimą, nors galėtume tęsti kompanijos legendą ir patys būti įrašyti ar parašyti istoriją. Taigi, kokia jūsų istorija ir kaip vaizdžiai ją žinote jūs ir jūsų bendradarbiai? Paklausinėkite prie kavos, įdomu vienok.

P.S. Blogo įrašą iliustruoja islandų menininko Erro darbas. Šią - kitą savaitę INK štabe - jo darbų paroda. Užeikite, pasižvalgykite po mūsų istorijų pievas.