LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2013 Vasario 12
Pagrindinis komunikacijos dėsnis – negi sunku tai suprasti?

Šis dėsnis nėra „žinutė“, kaip ir ne „kanalas“ ar „siuntėjas-gavėjas“. Technine prasme šios sudedamosios dalys yra privalomos komunikacijos procese, kurio tiesiog nebūtų, jeigu nebūtų šių sudedamųjų dalių. Tačiau mes kalbame apie dėsnį, kuris padeda perprasti, kas skiria gerą komunikaciją nuo blogos. 

Pagrindinis komunikacijos dėsnis – ji privalo būti žmogiška. Šiuo atveju „žmogiškumą“ reikia suprasti ne kaip humanizmą – tam tikrą moralinę savybę, pozityvumą  ir t.t., o kaip „žmogiškas = pritaikytas žmonėms“. 

Kad ir kokią komunikaciją paimtume, jos gavėjas ir siuntėjas yra žmogus. Net ir tuo atveju, jeigu turime B2B (verslas verslui) komunikaciją – abiejuose komunikacijos proceso galuose yra žmogus, kuris mąsto „homo sapiens“ priimtinomis vertybėmis ir mąstymo šablonais, į kuriuos komunikatorius privalo atsižvelgti.

-   Žmonės yra socialūs, todėl gera komunikacija turi kurti ir palaikyti (stiprinti) santykius;

-   Žmonės turi tam tikrą moralinę sanklodą – gera komunikacija turi jos nesugriauti;

-   Žmonės turi tam tikrą patirtį – gera komunikacija turi ją atitikti;

-   Žmonės turi tam tikrą gebėjimą suvokti (filtrus) – gera komunikacija turi juos įveikti;

-   Žmonės yra smalsūs – gera komunikacija turi juos sudominti ir suteikti pramogą. 

Jeigu suabejojote, kaip reikėtų komunikuoti, pagalvokite, kaip šiuo atveju pasielgtų „normalus“ žmogus. 

Būtent dėl šios priežasties žmogaus reputacija ir verslo reputacija yra identiškos savo logika, priežastimis ir pasekmėmis. Kodėl? Nes verslo reputacija aktyviai dalyvauja formuojant požiūrį apie verslą žmonių galvose (net jeigu tai yra kitos įmonės vadovas B2B segmente). Ir žmonės verslo reputaciją vertina remiantis bendražmogiška patirtimi, t.y. vertinimo kriterijai yra identiški tiems, kurie taikomi vertinant, pavyzdžiui, kaimyno ar kolegos reputaciją. 

Todėl neapgaudinėkime savęs, kad kurdamas ir saugodamas savo reputaciją verslas turi kokias nors išimtis arba galimybę apgauti.