LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISĮSIDARB(INK)INK KLIENTAI

2013 Sausio 30
Kodėl A.Mockui sekėsi perauklėti Bogotą?

Savaitgalį Delfi publikavo dar vieną straipsnį apie mūsų tautietį Kolumbijoje (ž.r. nuorodą žemiau). Pagrindinis dėmesys skirtas A.Mockaus veiklai, kuria jis perauklėjo gyventojus, sprendžiant įvairias socialines problemas. Tą jis darė hepeningo pagalba. Jeigu nueitumėte į Wiki, tai rastumėte labai išsamų hepeningo aprašą, teoriją ir pavyzdžius.

Komunikacijos industrijoje vietoj termino „hepeningas“ dažniau vartojamas „pseudo įvykis“ arba tiesiog „įvykis/akcija/renginys“, tačiau visais atvejais pagrindinis tikslas yra perteikti tam tikrą žinią, taigi hepeningas/pseudo įvykis yra komunikacijos dalis ir labai svarbus įrankis. Žinoma, jį galima vartoti bet kuriuo metu, tačiau jis idealiausiai tinka stereotipams naikinti.

Apie stereotipus pakalbėsime atskirai, kol kas pakaks paminėti, kad žmonių smegenys, bandydamos suvokti informaciją, naudoja du filtrus – emocinį ir loginį, kurie iš esmės remiasi jų ankstesne patirtimi ir žiniomis. Stereotipas formuojasi tada, kai konkrečios informacijos atžvilgiu žmogaus patirtis yra labai emocinė ir šis filtras ima dominuoti. O norint stereotipą panaikinti, kyla didžioji problema – žmogus informaciją pirmiausia filtruoja per emocinį filtrą ir tik po to imasi logikos. Ir dabar bjauriausia išvada komunikatoriams, kurie nori pakeisti stereotipus – stereotipų veikiamas žmogus prie loginio filtro net neprieina, nes labai stiprus emocinis filtras blokuoja bet kokį norą imtis logikos J.

Ką daro A.Mockus? Jis daro hepeningą – labai emocingą komunikacinį veiksmą, kuris savyje turi labai stiprų dirgiklį (emocijas, netikėtumo, kaip nuoseklumo lūžio, faktorių). Taigi jis:

-   Atkreipia žmonių dėmesį (jie imasi informacijos ir sutinka ją filtruoti);

-   „pramuša“ emocinį filtrą (nes yra nepiktas ir dažniausiai dar emocingesnis nei filtras);

-   Perkuria emocinį filtrą kitu (prisiminkite prieš porą savaičių mūsų įrašą apie suvokimo „inkarus“).

Ir štai Jums sprendimas.

Beje, A.Zuoko akcija „šarvuočiu per mersedesą“ yra lygiai tas pats ir geras hepeningas, deja, vienkartiniais veiksmais stereotipų nesulaužysi ir žmonių elgsenos nepakeisi, tą žino visi komunikatoriai.

http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/kaip-amockus-perauklejo-bogota.d?id=60510461