LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2015 Liepos 30
FACEBOOK: BŪTI AR NEBŪTI?
ĮRAŠO AUTORIUS: JARŪNĖ NARKEVIČIŪTĖ

Amerikoniški ice bucket challenge, celebrate pride, lietuviškoji neužmirštuolė, Tautiška giesmė – kampanijos, kurios masina dėl savo dydžio, o, svarbiausia, dar ir nieko nekainuoja! Nenuostabu, kad tokie pavyzdžiai skatina verslo įmones dedikuoti savo resursus išsvajotam Facebook, kur tik sukūrus puslapį, prekių ir paslaugų užsakymai pasipila kaip iš gausybės rago, staiga visi atpažįsta tavo prekės ženklą ir tampa ištikimais klientais. Ar tikrai?

Mačiau, girdėjau – darom ir mes!

Socialiniai tinklai – ne naujiena, tačiau verslo įmonių segmentas dar nespėjo paragauti visų jų teikiamų galimybių. Tai įrodo vartotojų sienos, kuriose bene kas antras įrašas kviečia dalyvauti, pirkti, žaisti, pamėgti įmonių puslapius, taip pat naujų agentūrų, kurios dedikuoja save tik socialinės medijos paslaugų teikimui, kūrimasis. Įmonės, matydamos savo konkurentus, seniai besireiškiančius Facebook, ar tai, kiek daug dalyvių gali sulaukti konkursas, kuriame pralošiamas šokoladas, nusprendžia išbandyti šį kelią ir pačios.

Nepriklausomai nuo to, ar įmonės nusprendžia tai daryti savarankiškai, ar padedant agentūrai, pirminis žingsnis visada turėtų būti tas pats – apsispręsti, kokie yra tikslai. Dažnai girdžiu – norime daug Like, norime, kad visi apie mus kalbėtų, žodžiu, minėtas gausybės ragas. Dažniausiai joks kitas socialinės medijos kanalas, be Facebook, klientui neegzistuoja. „Facebookui mes jau pasirengę, kiti kanalai dar palauks!”.

9 kartus pamatuok, 10 pjauk

Jeigu tvirtai apsisprendėte keliauti į Facebook, arba jeigu dar kankina bemiegės naktys svarstant, būti ar nebūti, pateikiame sąrašą dalykų, kuriuos verta realistiškai įvertinti:

  1. Tikslai. Pirmiausia atsakykite į jau minėtą klausimą – ką norite pasiekti savo Facebook turinio komunikacija? Jeigu esate vedami bandos jausmo (juk visi turi – ir mes ne prastesni), ar norite visko visko, tai net nepradėkite kurti įmonės profilio. Realistiški tikslai – darbuotojų pritraukimas, prekės ženklo, įmonės žinomumas, produkto ar paslaugos reklama, naujo produkto įvedimas į rinką. Net iš jų reikėtų pasirinkti ne daugiau kaip tris.
  2. Turinys. Ar kada susimąstėte, kad komunikuojant tik darbo dienomis jums reikės sukurti 21-23 žinutes per mėnesį? Jeigu atrodo, kad tai nieko nereiškia, prisiminkite, kad to paties per tą patį kalbėti negalėsite, įrašai turi įtraukti, pateikti naujos informacijos. Jeigu įmonė gamina vieno tipo varžtus jau 10 metų – galite kalbėti apie jų dydį, formą ar spalvą, tačiau po savaitės komunikacijos kiekvieną įrašą tiesiog spauste spausite.
  3. Tikslinė auditorija. Puiku, jeigu Jūsų produktai ar paslaugos skirti plačiai auditorijai, tokiai kaip studentai, vidutinio amžiaus moterys ar Vilniaus gyventojai, tačiau jeigu siekiate pasiekti mechatronikos mokslo profesorius? Pagalvokite apie savo auditorijos dydį ir ar iš tiesų ji „sėdi“ Facebook. Kalbėti su 40 mokslininkų bendruomene greičiau galima surengus susitikimą.
  4. Atvirumas. Socialinė medija pasižymi greitai vartojamu turiniu, čia į komentarus reikia reaguoti efektyviai. Jeigu esate nepasiruošę veltis į diskusijas, komentuoti savo įmonės sprendimų ar pasirinktos strategijos, tai geriau ir kojos į Facebook nekišti. Čia reikės būti ne tik atviriems, tačiau suklydus atsiprašyti ir parodyti, ką darysite kitaip.
  5. Sąžiningumas. Naudoti Facebook gali ne kiekvienas. Pavyzdžiui, alkoholio, tabako, finansines paslaugas teikiančios įmonės yra griežtai kontroliujamos. Vis dėlto, būtume ne lietuviai, jeigu nesugalvotume, kaip viską apeiti. Įmonės gali sukurti puslapius, kurie tiesiogiai nesisieja su jų prekės ženklu, tačiau komunikuoja parankią informaciją. Gal tyli kiaulė ir gilią šaknį knisa, tačiau išaiškėjus tokiems triukams, visuomenė „gerų“ žodžių įmonei tikrai nepagaili.
  6. Ribos. Nors Facebook yra populiariausias, tačiau tikrai ne vienintelis socialinės medijos kanalas, kuriuo naudojasi Lietuvos gyventojai. Verslo komunikacijai skirtas ir vis daugiau profesionalų sutraukiantis LinkedIn puikiai tarnauja įmonių komunikacijai. Jeigu Jūsų įmonė turi daug vizualinių turinio, verta pagalvoti apie Pinterest, na, o jeigu orientuojasi į užsienio rinkas, nepalikti nuošalėje Twitter ar Google+.

Pabaigai

Atsimenate legendomis ir mistika apipintą miestą Eldorado? Ten viskas buvo pagaminta iš aukso, net dulkės buvo auksinės, kiekvienas žmogelis save galėjo vadinti karaliumi. Daugelis vyko ieškoti šio miesto ir padėjo savo galvas taip ir neradę. Istorija šiek tiek panaši su Facebook: tikimasi didelio gėrio, bet ne visada gaunama. Tikimės, kad Jūsų įmonės kelionė pasiseks. Gero kelio!