LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2018 Rugpjūčio 16
Tuoj baigsiu šią užduot… o, žiūrėk, paukštelis!
ĮRAŠO AUTORIUS: Justina Aleksaitė

Kai neuromokslininkai įrodė, kad viena geidžiamiausių šio amžiaus savybių – gebėti įvairias užduotis atlikti vienu metu (angl. multitasking) – tėra iliuzija, dėmesio išlaikymas iškilo į pirmąjį planą. Ypač šiomis dienomis, kai tokių dopamino išsiskyrimą skatinančių stimuliatorių kaip pranešimai socialiniuose tinkluose ar nuotraukų dalijimosi platformos apstu kiekviename žingsnyje.

Dirbant nuolat kunkuliuojančioje agentūroje išlikti susitelkus yra bene svarbiausia savybė po bendrojo supratimo, ar, kaip mano kolegė gražiai sako, suopročio (angl. common sense). Vis dėlto tokioje dinamiškoje aplinkoje, kur, atsižvelgiant į klientą, reikia gebėti nuolat „perjungti“ mąstymą į dešimtis skirtingų sričių, šis įgūdis gali tapti tikru iššūkiu smegenims.

Tad ką daryti, kad visą dieną išlaikyti produktyvumą nebūtų utopija?

Apsikuopkite

Filosofas Eugene Gendlinas savo knygoje „Focusing“ rekomenduoja palaikyti tvarką erdvėje, kurioje dirbate, nes švari aplinka suteikia daugiau vietos naujoms mintims ir idėjoms. Tai apima tvarką tiek fiziniame, tiek psichologiniame lygmenyse.

Fizinę netvarką suvaldykite pradėdami nuo savo darbo stalo. Ant jo neturėtų likti nieko, kas blaško dėmesį ir nėra susiję su jūsų darbo užduotimi, pavyzdžiui, užkandžių likučių, šūsnies dokumentų, saldainių popierėlių ir pan.

Psichologiškai vertėtų atsiriboti nuo problemų, kurios gali trukdyti susikaupti. Išbandykite lengvą praktiką – atsitraukite ir į situaciją pažvelkite iš šalies – taip, lyg būtumėte tiesiog stebėtojas. Šis metodas padeda nesureikšminti situacijos ir priimti racionalesnius sprendimus.

Užsirašykite

Lape, kompiuterio ekrane ar net ant delno nugulusios dienos užduotys padės galvoje esančiam chaosui nurimti. Būtinai sudarykite visų trumpalaikių užduočių ir atsakomybių sąrašą – kartais net bukiausias pieštukas gali padėti aštriausiam protui susidoroti su dienos darbais. Užrašus, kuriuose suplanuoti susitikimai, skambučiai, pasiūlymai ir kitos užduotys, visada turėkite netoliese, nuolat atnaujinkite ir sąžiningai laikykitės sudaryto plano.

Nors rašymas ranka nuostabiai veikia smegenų darbą, galite rinktis ir skaitmeninį užrašų variantą – mūsų agentūroje itin pamėgta programėlė „Trello“, kuri padeda susisteminti projektus ir sekti jų terminus.

Ne ką mažiau svarbu vienu metu dirbti ties vienintele užduotimi. Jei aplanko mintys apie kitą nebaigtą projektą, žvilgtelėkite į užrašus, įsitikinkite, kad esate numatę to imtis ateityje, ir iškart grįžkite prie jau pradėto darbo.

Verta turėti ir kitą sąrašą – netikėtai aplankančioms blaškančioms mintims. Vienas dažniausių susikaupimo trikdžių – „beždžionės proto“ būsena, kai nepageidaujamos mintys ar vaizdiniai įslenka į pirmąjį sąmonės planą. Tokia minčių užrašymo technika padės paleisti nereikalingas mintis ir vėl susikoncentruoti į atliekamą užduotį.

Klausykitės ir girdėkite

Kai bendraudami neskiriate viso savo dėmesio pašnekovui, jis tai žino. Šokinėjantis dėmesys jaučiamas net kalbant telefonu – tai išduoda jūsų intonacija ir balso moduliacija. Neleiskite savo mintims klajoti ir skirkite visą dėmesį žmogui, su kuriuo bendraujate.

Paprasčiausias būdas išvengti betikslio blaškymosi – įprastus skambučius pakeisti bendravimu vaizdo skambučiais. Tai vizualiai įpareigoja ir sumažina riziką, kad jūsų dėmesys kryps kitur.

Dalyvauti pokalbyje visu šimtu procentų nėra tik mandagumo klausimas. Jei galėtumėte ištobulinti tik vieną komunikacijos įgūdį – rinkitės gebėjimą klausytis. Tai vienas svarbiausių efektyvaus bendravimo aspektų, vedantis prie didesnio klientų pasitenkinimo, augančio našumo ir paliekantis mažiau vietos interpretacijoms. Be to, ilgainiui pašnekovas suvoks, kad gali visada sulaukti nedalomo jūsų dėmesio – itin reto šiomis dienomis.

Susikurkite erdvę be dėmesio vagių

Iš anksto nusistatykite susitelkimo grafiką – nuspręskite, kiek laiko dirbsite ir kiek laiko truks pertraukos. Numatytą laiko tarpą išjunkite iššokančius pranešimus, socialinius tinklus ir bet kokius kitus trikdžius – kuo mažiau galimybių prarasti dėmesį. Juk jūs valdote aplinką, o ne aplinka jus, tiesa?

Galite išbandyti populiariąją efektyviam darbui skirtą Pomodoro techniką, kai po kiekvienos 25 minučių intensyvaus darbo sesijos būna 5 minutės poilsio. Po keturių tokių serijų ateina laikas ilgesniam poilsiui, kuriam skiriama apie 15–20 minučių.

Taip pat galite susikurti ir savitą sistemą ar simbolį, kuriais kolegoms nurodysite, kad šiuo metu nenorite būti trukdomi – tokie sutartiniai ženklai itin svarbūs populiariosiose open space darbo erdvėse.

Švęskite pergales

Kiekvieną dieną atliekate daugybę užduočių ir pasiekiate numatytus tikslus, tačiau vienintelis to įprasminimas – išbraukti eilinę užduotį iš nesibaigiančio sąrašo? Atšvęsti net ir mažiausią pasiekimą yra viena svarbiausių ir, deja, nepelnytai užmirštamų galimybių įprasminti darbą ir suteikti energijos naujiems siekiams.

Dirbti be džiaugimosi yra tas pats, kas važiuoti automobiliu ir niekada nepildyti degalų. Jei neleidžiame sau sustoti, mechanizmas „kovok arba bėk“ niekada neišsijungia. Dienos pabaigoje paklauskite savęs – ką šiandien pasiekiau? Norint išlaikyti aukštą produktyvumą, itin svarbu gebėti sustoti ir įvertinti tai, kas buvo nuveikta, bei švęsti sėkmę.

Sveiki! Siekdami tobulinti šią svetainę, pasiūlyti Jums pritaikytas ir geresnes paslaugas, mes naudojame slapukus. Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau, patvirtinate savo sutikimą su slapukų įrašymu. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti, pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami slapukus. Daugiau apie slapukus ir jų atsisakymą skaitykite mūsų Privatumo politikoje.