LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISINK KLIENTAI

2017 Kovo 02
„BA Challenge“: ar įmanoma 100 proc. įtraukti savo darbuotojus?
ĮRAŠO AUTORIUS: Ilona Trukanė

Su IT sprendimus kuriančia „Baltic Amadeus“ komanda susipažinome labai įdomiomis aplinkybėmis: po straipsnio apie sužaidybinimą jie mums parašė, kad visas aptartas taktikas diegia savo įmonėje ir jos puikiai veikia! Negalėjome praleisti progos juos pažinti artimiau. Šiandien pristatome interviu su „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovu Dariumi Dužinsku, kuris inicijavo ir išvystė komandos stiprinimo programą „BA Challenge“.

Pirmųjų versijų „BA Challenge“ kvietė darbuotojus kartu sportuoti, o trečiosios įtraukė ir kitas kryptis, pradedant dalyvavimu konferencijose iki „Mortal Kombat“ turnyrų. Ar galite papasakoti, kaip atsirado ši idėja, kaip ji vystėsi, ir kodėl pasirinkote būtent sužaidybinimą kaip esminį metodą?

„BA Challenge“ prasidėjo prieš beveik ketverius metus, kuomet pora sportuojančių kolegų įkalbėjo kitus lankyti bendrą bėgimo treniruotę, po kurios išgirdome diskusijas, įspūdžių dalybas ir naujų bendrų treniruočių planus. Tuo pačiu metu įmonėje vyko strateginiai pokyčiai. Išgryninome naują strategiją ir veiklos filosofiją „enjoyIT“, bet susidūrėme su iššūkiu, kaip ją tinkamai skleisti, palaikyti ir perteikti visiems darbuotojams, skatinant kiekvieno jų įsitraukimą į įmonės veiklą, kartu ir motyvuojant. Pamatę, kad azartas, varžymasis tarpusavyje, iššūkiai, bendras tikslas ir sportas yra tai, kas mūsų darbuotojus vienija ir jiems patinka, sužaidybinome verslo ir įmonės viduje vykstančius procesus ir pasiūlėme kolektyvui priimti įmonės metamą iššūkį – varžantis tarpusavyje per metus dalyvauti tam tikrame kiekyje siūlomų veiklų ir būti už tai apdovanotiems. Šį vidinį projektą pavadinome „BA Challenge“, parašėme jam taisykles, sukūrėme taškų skaičiavimo sistemą, logotipą, šūkį, dalyvių atributiką ir t. t.

Vystant šią idėją ir didėjant darbuotojų susidomėjimui, šalia pagrindinės ašies – sporto, atradome bei įtraukėme ir kitas darbuotojų interesus apimančias veiklas – kompetencijų vystymą, pranešimus konferencijose, stalo ir kompiuterinius žaidimus, pramoginius ir komandinius užsiėmimus.

Labai džiaugiuosi, kad projektui augant pavyko ne tik išlaikyti, perteikti, bet ir auginti pagrindinę jo idėją – mėgautis (arba enjoy’inti) tuo, ką darai darbe, ir tuo, ką veiki po jo.

Jūsų įmonę sudaro 118 labai įvairaus amžiaus, pomėgių ir sričių specialistų. Įdomu sužinoti, kaip pavyko rasti bendrą, visus vienijančią temą, perteikti visą sužaidybinimo sistemą? Ar buvo sunkumų įtraukiant kurią nors grupę į „BA Challenge“

Bendra, mus visus vienijanti tema yra labai paprasta – tai mūsų enjoyIT’as. Tu gali nebėgioti, gali nežaisti stalo futbolo, gali nesportuoti, bet jeigu nori būti laimingas ir gerai jaustis, turi mėgautis tuo, ką darai kasdien. „BA Challenge“ yra būtent apie tai – apie kiekvieno asmenines pergales ir komandinius iššūkius, kuriuos gali įveikti ir enjoy’inti tik būdamas „Baltic Amadeus“ dalimi.

Prisipažinsiu, kad surasti bendras veiklos sritis, vienijančias daugiau kaip 100 žmonių, nebuvo lengva. Ši užduotis mums patiems tapo iššūkiu, kurį įveikėme pažindami savo kolegas, atrasdami, kas jiems patinka, suteikdami laisvės rinktis jiems tinkančias veiklas ir, svarbiausia, tinkamai tai pateikdami. Stengėmės aprėpti kuo daugiau įvairių interesų, suskirstėme juos į 4 grupes, skatinančias judėjimą, pramogas, komandiškumą ir tobulėjimą. Kiekvienoje grupėje atradome po šešis iššūkius ir pasiūlėme darbuotojams juos įveikti. Azartas ir įsitraukimas į šią iniciatyvą pranoko mūsų lūkesčius. Žmonės patys tapo ne tik „BA Challenge“ dalyviais, bet ir jo kūrėjais, kasdien tobulėdami, išbandydami savo galimybių ribas ir įtraukdami į tai esančius šalia. 

Dažnai įmonei kyla klausimų, kokia iš tiesų yra stiprios vidinės komunikacijos vertė ir kaip ją išmatuoti. Jūsų rezultatai labai aiškūs: darbuotojų įsitraukimas į „BA Challenge“ padidėjo nuo 46,5 proc. dalyvių 2014 metais iki 100 proc. 2016-aisiais. Darbuotojų pasitenkinimo įmonės kultūra indeksas pakilo 0,4 punkto. 47 proc. pagerėjo tarpusavio komunikacija. Ar galite papasakoti, kokius metodus naudojate matuoti? Ar kokybinis darbuotojų įsitraukimo tyrimas vis dar yra pagrindinė priemonė, ar ieškote sau labiau pritaikytų alternatyvų?

Turbūt nesuklysiu teigdamas, kad kiekvienos įmonės vidinė kultūra yra stipri tiek, kiek yra motyvuoti ir įsitraukę joje dirbantys žmonės. O kaip išmatuoti kuriamos vidinės kultūros ir komunikacijos vertę, vienos visiems tinkančios formulės nėra. Svarbiausia – rasti savo identitetą, suprasti, kuo jūs esate stiprūs, išsiskiriate iš kitų ir, žinoma, kasdien tai patirti.

Mūsų įmonėje veikianti strategija „enjoyIT“ sukurta žmonių, kiekvienas jų asmeniškai ja tiki. Tai lemia darbuotojų įsitraukimą, o įsitraukęs darbuotojas yra įmonės ambasadorius. Taigi, pagrindinis mūsų kuriamos vidinės komunikacijos vertės matas yra BA ambasadorių skaičius. Be abejo, skaičiuojame bei sekame ir kokybinius mums svarbius įsitraukimą atspindinčius rodiklius (KPI), tačiau tai nėra pagrindinė priemonė. Svarbiausia stiprios vidinės komunikacijos vertė yra laisva, drąsi ir vieninga komanda bei kiekvieno darbuotojo noras būti savo įmonės vidinės kultūros dalimi ir ambasadoriumi. 

Stiprios komandos pasiekti rezultatai persikelia ir į išorinę komunikaciją. 2016 metais tapote konkurso „Personalo valdymo gerosios praktikos“ nugalėtojais, 50 proc. išauginote „Baltic Amadeus“ paminėjimų žiniasklaidoje skaičių ir nuo 2015 metų pradėjote būti labiau matomi būtent dėl savo vidinės kultūros. Ar tai buvo nuolatinio kuravimo rezultatas, ar natūralus procesas, atsiradęs labiau įsitraukus darbuotojams? Kaip pasikeitė įmonė, jos įvaizdis, pradėjus veikti įmonės ambasadoriams?

Esu įsitikinęs ir tikiu, kad vienas efektyviausių išorinės darbdavio komunikacijos būdų yra įmonės istorijos pasakojimas. Didžiuojuosi galėdamas teigti, kad BA turi 118 ambasadorių, kasdien kuriančių ir pasakojančių įmonės istoriją bei žinančių, kad kiekvienas jų yra labai svarbi tos istorijos dalis.

Vidinė iniciatyva „BA Challenge“ buvo viena iš pagrindinių priemonių, padėjusių ne tik kurti mūsų identitetą, perteikti įmonės strategiją, stiprinti darbuotojų komandiškumą bei lojalumą, bet ir kurti įmonės, turinčios savitą vidinę kultūrą, įvaizdį visuomenėje. Buvome tikri, kad pradėję dalytis kasdienio mėgavimosi savo veikla gerąja praktika neliksime nepastebėti. Ir tai buvo visiškai natūralus procesas, nereikalaujantis nieko kurti ir daryti specialiai. Džiugu, kad tai pastebėjo ne tik žiniasklaida, bet ir mūsų klientai, konkurentai ir potencialūs darbuotojai. Labai greitai tapome atpažįstami ir laukiami viešuose renginiuose. Smagu, kai maratono organizatoriai kreipiasi klausdami, kodėl mūsų „enjoyIT“ komandos nemato renginio dalyvių sąrašuose, žurnalistai prašo komentaro apie komandos suvienijimą arba iš atėjusių į darbo pokalbį žmonių išgirsti, kad apie mus sužinojo, pamatę komandą „Bebro kelio“ trasoje, ir suprato, kad nori būti tokios komandos dalimi.

Ką patartumėte įmonei, kuri norėtų naudoti sužaidybinimą savo darbuotojams įtraukti ir stiprinti? Nuo ko pradėti, kaip šią temą pristatyti komandai? Kokias didžiausias pamokas prisimenate po jau trečiojo „BA Challenge“? Kokio iššūkio norėtumėte sulaukti kitais metais? 

Pirmasis ir bene svarbiausias patarimas – pažinti kiekvieną savo darbuotoją ir drąsiai ieškoti jų ir įmonės sinergiją kuriančių priemonių. Nebijokite eksperimentuoti, nebijokite klysti ir nesistenkite sau pritaikyti jau naudojamų gerųjų praktikų, bet kurkite jas patys. Antrasis patarimas – suteikite žmonėms laisvę kurti ir nedarykite nieko priverstinai. Sužaidybinimas veiks tik tuomet, kai komanda jaus ir žinos, kad tai jų, jiems ir apie juos.

Viešumas, skaidrumas, aiškumas ir motyvacija – būtinos sąlygos, kurias reikia užtikrinti, siekiant stiprinti darbuotojų įsitraukimą. Ypač svarbu ir proceso vidinė komunikacija. Kalbėkite apie tai, kas vyksta, skatinkite žmones ir dalykitės informacija – didžiuokitės tuo, ką daro jūsų darbuotojai. Tam tinka bet kokios priemonės: nuo plakatų iki promo filmukų.

Trejus metus augusios ir kokybiškai brendusios mūsų iniciatyvos „BA Challenge“ sėkmės receptas yra labai paprastas – būti drąsiems ir nepamiršti kasdien mėgautis tuo, ką darome.

Šiandien jau aišku, kad naujas „BA Challenge“ sezonas bus. Jis toliau transformuosis, augs ir bus vėl kitoks nei ankstesni, nes iššūkių žaidimas tapo neatsiejama kiekvieno mūsų dalimi.