LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISĮSIDARB(INK)INK KLIENTAI

2016 Gruodžio 08
Kaip neprarasti pinigų „Facebook“?
ĮRAŠO AUTORIUS: Jarūnė Narkevičiūtė

Bandymai pavogti asmeninę informaciją, paskyrą ar mokėjimo duomenis „Facebook“ socialiniame tinkle tikrai ne naujiena. Vis tik tokie pavyzdžiai dažniausia mus pasiekia iš užsienio, kas natūraliai atrodo toli nuo mūsų kasdienybės. O jeigu toks sukčiavimo atvejis pasitaiko Lietuvoje, tai dažnai mintyse pagalvojame, kad mes niekada taip kvailai neįkliūtume.

Taip galvojau ir aš, tačiau supratau padariusi klaidą kai vieną sekmadienio vakarą sąskaita aptuštėjo apytikriai 1500 eurų ir „Facebook“ sustabdė visas besisukančias reklamas. Tuo metu „bigNow“ dar neegzistavo, tačiau socialinės medijos lauke jaučiau, kad galiu save vadinti srities profesionalu. Tad, kaip ir galima įsivaizduoti, aplankė dviprasmiški jausmai.

Situacija gana paprasta: reklamos administratorių (advertisers) rolė buvo suteikta keliems kolegoms, kurie tiesiogiai nedirbo su socialine medija, tiesiog prie esamų projektų turėjo atsakomybę reklamuoti įrašą kartą per savaitę, be jokių didžių nustatymų, tiesiog puslapyje spustelėjus „Boost post“. Kai atrodytų pats „Facebook“ po įrašu įspėja apie puslapio ištrynimą už neva neatsakingą, taisyklėms nusižengiantį elgesį, tai supanikuoti nėra sunku. Kolega spustelėjo visus reikalingus mygtukus, kad puslapis išliktų ir kartu atidavė reklamos administratoriaus rolę. Reikėjo vienos dienos, kad mūsų sąskaita aptuštėtų, o sukčiai išreklamuotų savo produktus mūsų sąskaita.

Kaip tai atrodo?

Dažniausia pradedama nuo įspėjimo. Oficialiai atrodantis „Facebook“ puslapis informuoja apie tai, kad Jūsų valdomas puslapis pažeidžia „Facebook“ politiką. Pavyzdžiui, kažkas jį raportavo kaip skleidžiantį diskriminuojančią rases informaciją, kad naudojamas pornografinis turinys t.t. Atvejų yra įvairiausių, tačiau esminis dalykas, kad sudaromas įspūdis, jog su Jumis bendrauja oficialus „Facebook“ puslapis.  

Jūs sunerimstate, nes esate įsitikinę, kad nepažeidėte komunikavimo taisyklių, siekiate išspręsti problemą kuo greičiau. Vis tik nusprendžiate peržiūrėti puslapį nuodugniau ir įsitikinate, kad viskas atrodo gana oficialiai, nurodytas adresas, bendraujama mandagiai ir geranoriškai.  

Vykdant instrukciją vienu ar kitu momentu Jūsų paprašo prisijungti. Suteikti paskyros duomenis arba prijungti prie vienos iš puslapio rolių t.t. Šioje vietoje ir įvyksta „magija“. Jūs galvojate, kad išsprendėte problemą, o iš tiesų tik ją įsigijote. 

Kaip apsisaugoti nuo tokių situacijų? 

  1. Sumažinkite riziką sumažindami reklamos administratorių kiekį. Apgalvokite, ar tikrai visiems asmenims reikalinga reklamavimo galimybė, gal galima reklamą valdyti vienam ar keliems?
  2. „Facebook“ leidžia nusistatyti išlaidų limitą, tad apgalvokite, kiek pinigų planuojate išleisti ir nusistatykite tą sumą. Kai priartėsite prie savo nustatyto limito, pvz., apačioje nurodytų 600 eurų, tai „Facebook“ Jus įspės, galėsite iš naujo nustatyti sumą arba tiesiog atnaujinti esamą. 
  3. Bendraukite su savo banku, galite nustatyti savo planuojamas išlaidas, kad bankas atpažintų neįprastą veiklą.
  4. Svarbiausia nespauskite neaiškių puslapių, neveskite savo asmeninių duomenų. „Facebook“ niekada viešai „neatakuoja“ įrašų, jais nesidalina, nekomentuoja. Taigi, nesvarbu kaip vadinasi puslapis: „Facebook Official“, „Facebook security team“, „Facebook notification“ t.t., galite būti 100% tikri, kad tai sukčiai. Raportuokite tokius puslapius „Facebook“, drauskite jiems su Jumis bendrauti.

Kas atsitiko 1500 eurų?

Mes juos atgavome. Teko sukurpti kelių lapų aprašą su labai detaliu paaiškinimu apie tai, kas buvo paspausta, ką reklamavome, kokius įrašus laikome nusikalstamais, kiek ir kada pinigų praradome. „Facebook“ įvertinęs mūsų kredito istoriją ir skundą pinigus grąžino. Taip, teko rašyti ne vieną kartą ir kelis kartus tikslinti situaciją, tačiau šiuo klausimu „Facebook“ yra geranoriškas.

Taigi, galiausia nieko nepraradome, tačiau teko išeikvoti daug laiko ir nervų. Iš šios situacijos gavome gerą pamoką, kuri dabar leidžia įvertinti klientų paskyrų saugumą ir leisti jiems nepanikuoti gavus komentarą iš „Facebook notification“. 

Daugiau apie socialines naujienas galite sužinoti „bigNow“ „Facebook“ paskyroje.