LTEN
INK IDSUSIPAŽ(INK) JUD(INK) SMEGENISĮSIDARB(INK)INK KLIENTAI

2015 Balandžio 30
Ne žmogus, bet komunikuoja. Kas?
ĮRAŠO AUTORIUS: Vytautas Lukaševičius


Atsakymas į antraštės klausimą – JAV politinio trilerio TV serialas „Kortų namelis“. Šiam serialui sukurta „Twitter“ paskyra dar šio mėnesio pradžioje sureagavo į Olimpinės, Pasaulio ir Europos čempionės Rūtos Meilutytės įrašą. R. Meilutytė rašė: „manau, padariau klaidą, pradėdama žiūrėti serialą „Kortų namelis“ likus vos mėnesiui iki egzaminų“. Akimirksniu visus Lietuvos portalus apskriejusiame „Kortų namelio“ „Twitter“ paskyros įraše į Olimpinę čempionę kreipėsi pats serialo herojus Frenkas Andervudas (vaid. Kevinas Spacey): „mokykis sunkiai, Rūta, nes būtent tai daro lyderiai“. Stebint tai iš šalies, norom nenorom kyla dar vienas klausimas: kada paskutinį kartą su gyvais žmonėmis komunikavo TV ekranų personažai ar net brandai?

Daugelis Rūtos ir fiktyvaus demokrato iš Pietų Karolinos dialogą palaikė smagiu įvykiu. Taip, tuo džiugu dalintis, aptarti prie pietų stalo ar rytinės kavos, bet ar tikrai tai viskas, ko iš to galima pasimokyti?

Spontaniškas serialo „Twitter“ paskyros administratorių ėjimas kuždėte kužda patrauklias ir įdomias komunikacijos formas, kurios nieko nekainuoja ir yra prieinamos visiems „ne žmonėms“. Kol kas tuo Lietuvoje pasinaudoja tik maitinimo paslaugų rinkos žaidėjai ir tai pernelyg tiesiogiai bei tiesmukai: „nepatinka padažas – nevalgykite!“. Bet tai tik niekingas ledkalnio paviršius. Pasižiūrėkime, koks galėtų būti visas ledkalnis:

  • Restoranas su visiems atpažįstamu charakteriu galėtų kreiptis į Andrių Užkalnį arba reaguoti į jo įrašus bei straipsnius:„Andriau, mes jiems sakėme, kad jų kepsniui toli iki jūsų lėkštes, bet jie nepaklausė...
  • Automobilių gamintojas, naudodamasis proga, galėtų reaguoti į Benedikto Vanago įrašus socialinėje medijoje: „Užjaučiame dėl rankos. Pasirūpinsime, kad vairuojant mūsų automobilį tai niekada nenutiktų. Išbandysi?
  • Andriui Tapinui savo FB paskyroje viešai pagyrus kokią jauną lietuvišką paslaugą, išnaudoti tai papildomiems taškams jo sekėjų akyse: „Ar mums tik pasirodė, ar naudodamasis mūsų (paslaugos pavadinimas) jūs rašėte jau trečiąjį savo romaną?! Norime detalių!
  • Ir t.t.

Komunikacija, į kurią įsitrauktų prekiniai ženklai, pramanyti, bet populiarūs herojai ar net tinklai atneštų naudos jiems patiems. Žinoma, žinutės turėtų būti taiklios, sąmojingos ir paskelbtos laiku. Tai, savo ruožtu, garantuotų įvairiapusį, margesnį bei smagesnį komunikacijos srautą.

Be to, tokia „ne žmonių“ komunikacija su garsiais bei sekamais žmonėmis gerokai paįvairintų ir pagyvintų dabartinį žinučių srautą, o taip pat – išnaudotų iki šiol Lietuvoje menkai teišnaudotą erdvę. Tai būtų įdomu stebėti mažų mažiausiai tiems, kas pavargo nuo Birutės Vėsaitės pastangų pasitaisyti susikurtą įvaizdį dedikuojant A. Tapinui savo gėlių darželio nuotraukas. 

Trumpiau tariant – „Kortų namelio“ atsakas pagrindinio serialo veikėjo vardu R. Meilutytei yra puikus, sektinas pavyzdys. Klausimas, ar juo Lietuvoje veikiančios įmonės, savo profilius turinčios akcijos bei fiktyvūs soc. erdvės herojai pasinaudos? Dabar yra tam puikiai išpurenta dirva, kurią išnaudojus susidomėtų ne tik „laikus“ dalinantys soc. erdvės dalyviai, bet ir žiniasklaida.